Första skoldagen!

Sådär ja, nu är vårt andra år igång! Det var visst efterfrågan på en historia om första skoldagen såg jag (Maria^^), så vi kan väl dra det kort... mycket kort.


Det var meningen att vi skulle vara där klockan ett, men eftersom alla älskar naturhum, var i princip alla där mer eller mindre för tidigt. Några var sociala och pratade med varandra och jag tror till och med att de var modiga nog att hälsa på några av de nya ettorna (!). Andra hade en mer nördig läggning och bosatte sig vid klassrummets dator (hrm). Klassrummet var förövrigt väldigt tomt, men jag kan inte säga vad som saknades. Vi hade fått nya hyllor och TVn som Daniel pajade^^ Plus att vi insåg ironin att det är Maria som har nyckeln till skåpet, ehe. Ettorna var i alla fall läskigt många, 23 stycken tror jag, och de hade bakat våfflor. Varför fick inte vi baka våfflor? Vad fick vi göra egentligen, mitt minne sviker mig... Jag kan faktiskt inte redogöra för hur de nya medlemmarna i klanen Naturhum verkade, men det får man kanske ett bättre grepp om imorgon på "Lära känna varandra"-dagen.

Sen fick vi information, och här är då nyheter i korthet:

•-         Vi går i tvåan nu.

•-          Trappan har gått i konkurs, så vi kommer käka någonstans på Campus. Ingen mer tomatsås, snyft... eller det vet man ju aldrig...

•-          Vi går till 16 tre dagar i veckan, och måndagen kommer antagligen vara döden. Och varför inga raster då? Ologiskt...

•-          Skolsyster har slutat. (andas ut)

•-          Öhm..

•-          Klassbloggen kan vara infiltrerad, med tanke på vissa foton som dykt upp på skolans väggar. Eller hur kom de dit?^^

•-          Ja, ni...


En sak till: I morgon fyller Nh07 ett år! Fira?^^


/:# (malinette)


Kommentarer
Postat av: Camilla (MYRRAH)

Tävlingen fortsätter tills på fredag. DU kan vinna valfria örhängen ifrån puss.se

2008-08-19 @ 21:36:58
URL: http://myrrah.blogg.se/
Postat av: MANGO

men oooh va bajs att jag har nyckeln hahaha!

kul att du skrev lite till mig malinette, jag vill ju inte direkt missa de har roliga veckorna :( btw far ni skriva om hur lunchen va den har gangen, trappan var ju ratt ok!! (okej jag at inte veg hela tiden sa kanske drf...)

2008-08-20 @ 04:12:16
URL: http://mango.blogg.se/
Postat av: Johanna

Första dagen var leskig ju! Jag kände mig ny på skolan för det var så många okända ansikten som mötte mig i korridoren. Hihi snacka om att vissa redan hade bänkat sig vid datan i klassrummet! Den där tv:n verkar iaf inte komma till användning, så typiskt att folk dumpar saker i vårat klassrum.

2008-08-20 @ 15:54:23
Postat av: Olivia

Ettorna verkar trevliga, tycker jag! De flesta iaf. Förutom sådana som bara pratar tyska och hatar mig >__<

2008-08-20 @ 18:24:35
URL: http://inaktiv.blogg.se/
Postat av: Emma

Huu jag undrar hur de fick tag i bilden O.o Det är så creepy! (och vem är Bosse!?) Moaha jag har ett Kjälla!!

2008-08-22 @ 21:14:21
URL: http://insomniaveritas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0