Malinette skriver lite....

Hej folket! Nu är jag tillbaka på kartan, för ett litet tag... En dryg vecka har tillbringats i Blekinge, tillsammans med Sveriges alla myggor som troligtvis hade årsmöte/släktträff/fotbolls EM i närområdet...

Veckan i korthet:
-  Jag har efter hårt slit bevisat att jag är utvald av det ickeexisterande ödet till att förlora i badminton. Märkligt nog var jag också den som var mest entusiastisk trots förluster... det om något är vuxenpoäng^^

-   Brorsan och jag grävde fram två cyklar ur min farbrors bod, som vi sedan riskerade våra liv på för att utforska omgivningarna. När jag säger att de hade stått där i 35 år menar jag det, likaså att min cykels bromsar var ganska obefintliga... Men att cykla är trevligt, och bromsar överskattade.

-   Vi var på släktträff. Avlägsen släkt. Intressant att lära känna en annan kultur med andra seder och bruk än vi. Det var ju såklart en del kommunikationssvårigheter, men nicka och le fungerar även på skåningar.

-   Till vädrets fördel kan man säga att det aldrig riskerade att trötta ut en. Öhh... omväxling förnöjer, antar jag. Dock är det ondska att locka intet ont anande midsommarfirare att ha picnic i solskenet på idyllisk plats och sedan leka orkan... men, men^^

Iaf, jag trivs med sommarlov... Hoppas ni har det fint och mår bra var ni nu befinner er. Vi ses om inte alltför lång tid, hoppas vi..             

//Malinette


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, jaa ibland kan man ju undra om Skåne tillhör Sverige...näerå det är något speciellt alltså med den skorrande dialekten ;) Vädret har lekt orkan här med, blåste sönder vårt fina partytält. Jag har försökt skoja lite om det men mamma och pappa sörjer fortfarande. :´(

2008-06-21 @ 23:32:23
Postat av: Sara

Det låter grymt mysigt med cykelutflykt i Blekinge ^^ Mjau, jag saknar dig!

2008-06-23 @ 19:23:56
Postat av: Emma

Moaha, det ickeexisterande ödet existerar alltså fortfarande^^

2008-06-24 @ 12:30:52
Postat av: Malinette

Haha, där ser man..fullt så drastisk var inte vår orakan..



Jag med...öhh, dig alltså^^



Heh, alltid..Paradox nr 1^^

2008-06-24 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0